Procedury dotyczące przyjmowania skarg i wniosków w S-MED Centrum Medyczne
Pacjentów należy przyjmować w sposób maksymalnie ich satysfakcjonujący.
Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do wnoszenia skarg i składania wniosków na temat działalności S-MED Centrum Medyczne. Skargi i wnioski winne być składane do Kierownika pisemnie lub osobiście. Przedmiotem skargi może być:
zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracownika S-MED Centrum Medyczne,
naruszenie obowiązujących przepisów i regulaminów oraz słusznych interesów pacjentów,
nieprzestrzeganie praw pacjenta
Skargi przyjmuje i rozpatruje Kierownik lub osoba przez niego upoważniona w każdy piątek w godzinach od 14.00 do 15.00 w siedzibie S-MED Centrum Medyczne.
Każda osoba niezadowolona z usług medycznych ma prawo złożyć skargę na piśmie lub osobiście w wyznaczonych dniach.
Rozpatrujący skargi zobowiązany jest każdorazowo do wnikliwej analizy złożonych zastrzeżeń, wyjaśnienia wszystkich elementów wpływających na niezadowolenie pacjenta i udzielenie mu szerokiej informacji.
Każda skarga i sposób jej rozpatrzenia musi zostać odnotowana w dokumentacji S-MED Centrum Medyczne .
a) w przypadku uwzględnienia skargi należy poczynić wszelkie czynności celem niezwłocznego rozwiązania problemu skarżącego w sposób maksymalnie go satysfakcjonujący. Wszelkie wnioski należy skrupulatnie rozważyć.
b) w przypadku odrzucenia skargi należy w sposób wyczerpujący wyjaśnić przyczynę odrzucenia skargi lub wniosku.
Każda odpowiedź udzielana jest w formie w jakiej została wniesiona, na pisemne skargi i wnioski należy odpowiedzieć pisemnie, na ustne należy je wyjaśnić bezpośrednio z zainteresowaną osobą lub ustalić z nią formę odpowiedzi.
Wszelkie skargi i wnioski muszą zostać rozpatrzone w ciągu 14 dni roboczych licząc od daty złożenia w zakładzie skargi lub wniosku.